网页资讯视频图片知道文库贴吧地图采购
进入贴吧全吧搜索

日一二三四五六

签到排名:今日本吧第个签到,

本吧因你更精彩,明天继续来努力!

本吧签到人数:0

一键签到
成为超级会员,使用一键签到
一键签到
本月漏签0次!
0
成为超级会员,赠送8张补签卡
如何使用?
点击日历上漏签日期,即可进行补签。
连续签到:天  累计签到:天
0
超级会员单次开通12个月以上,赠送连续签到卡3张
使用连续签到卡
10月27日漏签0天
darin吧 关注:5,664贴子:173,724
  • 看贴

• 图片

• 吧主推荐

• 视频

• 游戏

• 7回复贴,共1页
<<返回darin吧
>0< 加载中...

【prins darin】Darin: "Great to get parse Ted"

• 只看楼主
  • 收藏

• 回复
  • Guven
  • Honey
    13
该楼层疑似违规已被系统折叠 隐藏此楼查看此楼
Aftonbladet.se || Darin: ”Stort att få tolka Ted”
Darin Zanyar har starka minnen från Ted Gärdestads musik. På nya hyllningsskivan tolkar han ”Öppna din himmel”. ”Det är inte en av hans stora singlar, men det kändes som att den passade mig”, säger han.
I år är det 50 år sedan Ted Gärdestad debuterade som artist. Det firar svenska artister genom att hylla honom i ett nytt album. En av dem är Darin Zanyar.
– Jag har sjungit hans låtar under min uppväxt, både i skolan och hemmet, säger han.
Sexton svenska artister hyllar Ted Gärdestads musik i ett nytt album, ”För kärlekens skull”. Där gör de egna versioner av Gärdestads berömda låtar. Darin Zanyar, 26, kommer att tolka ”Öppna din himmel”.
– Det är inte en av hans stora singlar, men det kändes som att den passade mig och att jag kunde göra en bra version av den, säger Darin Zanyar.
”Speciell sak”
Att tolka legendens musik på ett bra sätt kändes viktigt.
– Det är stort, han är en av de största artisterna någonsin i Sverige. Det är en speciell sak att göra, så jag var väldigt fokuserad och gjorde mitt bästa, berättar Darin Zanyar.
”Musiken lever kvar”
Darin Zanyar var tio år när Ted Gärdestad dog men han har ändå starka minnen från hans musik.
– Jag har växt upp med låtarna, jag har sjungit dem under min uppväxt, både i skolan och hemma. Hans musik lever kvar, säger han.
Och på skivan finns även några Ted-låtar som aldrig getts ut tidigare.
– Tre av låtarna är outgivna och fanns på ett kassettband med demos som jag hittade när jag städade ur gamla flyttkartonger på vinden, berättar Ted Gärdestads dotter, Sara Zacharias.
Det är hon som tillsammans med David Lindgren Zacharias och Ollie Olson är initiativtagare till hyllningsalbumet. Och skivan är inspelad på Atlantis Studios där Ted Gärdestad själv spelade in sina låtar.
– Vi ville få till soundet som han hade. Jag sjöng samtidigt som musiker spelade, det var ett annorlunda sätt för mig att spela in på. Hela studioinspelningen var som en livespelning, säger Darin.
Laleh & Salo
De andra artisterna som också kommer att hylla Ted Gärdestads musik genom egna tolkningar är: Laleh, Ola Salo, Markus Krunegård, Lisa Miskovsky, Noonie Bao, Håkan Hellström, Bo Kaspers Orkester, Markus Krunegård, Lisa Nilsson, Sara Zacharias, Niklas Strömstedt, Janne Schaffer, Frida Öhrn, Ane Brun, Tomas Andersson Wij, samt Pontus & Amerikanerna.
Long story short:
Darin was ten years old when Ted Gärdestad died but he still has strong memories of his music.This year will be 50 years since Ted Gärdestad broke thru, as an artist. To celebrate that, Swedish artists (Darin among others) will release a tribute album in his honor.Darin will interpret ”Öppna din himmel”.
英文版2楼

• Guven
  • Honey
    13
该楼层疑似违规已被系统折叠 隐藏此楼查看此楼
"The music lives on"
Darin Zanyar was ten years old when Ted Gärdestad died but he still has strong memories of his music.
- I grew up with the songs, I've been singing them during my childhood, both in school and at home. His music lives on, he says.
And on the disc are also some songs that Ted never been previously released.
- Three of the songs are unreleased and were on a cassette tape of demos that I found when I was cleaning out old cardboard boxes in the attic, says Ted Gärdestad daughter, Sara Zacharias.

2025-10-27 22:02:42
广告
不感兴趣
开通SVIP免广告
  • Guven
  • Honey
    13
该楼层疑似违规已被系统折叠 隐藏此楼查看此楼
It is she who along with David Lindgren Zacharias and Ollie Olson is the initiator of the tribute album. And the disc is recorded at Atlantis Studios where Ted Gärdestad himself recorded their songs.
- We wanted to get the sound he had. I sang while musicians played, it was a different way for me to record on. The whole recording studio was like a live performance, says Darin.
Laleh & Salo
The other artists who will also pay tribute to Ted Gärdestad music through their own interpretations are: Laleh, Ola Salo, Markus Krunegård, Lisa Miskovsky, Noonie Bao, Håkan Hellström, Bo Bice, Mark Krunegård, Lisa Nilsson, Sara Zacharias, Diamond Rio, Janne Schaffer, Frida Öhrn, Ane Brun, Robbie Williams, and Pontus & The Americans.

• Guven
  • Honey
    13
该楼层疑似违规已被系统折叠 隐藏此楼查看此楼
Long story short:
Darin was ten years old When Ted Gärdestad died but he still has strong memories of his music. This year will be 50 years since Ted Gärdestad broke thru, as an artist. To celebrate That, English artist (Darin Among others) will release a tribute album in his honor. Darin will interpret "Open your sky."
﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌
Darin十岁时Ted Gärdestad死了,但他对他的音乐仍有强烈的记忆。今年将是Ted Gärdestad的第50年艺术生涯。为了庆祝这个,英文艺术家会在他们的头衔上发布纪念专辑。Darin将演绎“打开你的天空。”

• FreshDaisy923
  • Lamb
    5
该楼层疑似违规已被系统折叠 隐藏此楼查看此楼
又是焦急的等歌的日子

• 瑄
  • Honey
    14
该楼层疑似违规已被系统折叠 隐藏此楼查看此楼
cover啊 哎 不知道能不能下载到
mamma mia正版aac到现在连个影子也没有 真是给跪了

• Guven